Handelsbetingelser
Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål om, hvordan du handler på OestensPerle.dk
Generelle oplysninger:
Cvr nr. 26007895
Østens Perle
Stjernegade 3A.
3000 Helsingør
Tlf.: +45-49251797
info@oestensperle.dk
Etableret i 2001.
Betaling
Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron, MobilPay eller bankoverførsel Nordea Bank kontonr. 2255-4373210787.
IBAN: DK0420004373210787. BIC NDEADKKK. Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden. Når du betaler med kort, bliver pengene reserveret på din konto og ordren lægges på oestensperle.dk. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leverings adresse. I forbindelse med del leverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail. Fakturaen indeholder ikke følsomme oplysninger, det vil dog altid fremgå, at varerne er betalt med Dankort/kreditkort og af hvem.
Sikkerhed ved betaling af køb foretaget på oestensperle.dk
Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via PBS-godkendt QuickPay-software. oestensperle.dk gemmer ikke dine oplysninger. PBS har certificeret oestensperle.dk til at anvende denne betalingsform, og det er derfor sikkert at betale med kreditkort.
Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling.
Forsendelse
Alle pakker sendes med GLS, DAO eller POSTNORD således at vi har mulighed for at spore dem, hvis der skulle opstå forsendelses problemer. Forsendelse sker så hurtigt som muligt når vi har registreret din indbetaling.
Fragten beregnes automatisk efter vægt.
Varerne sendes fragtfrit over kr. 1000,-. (kun til afhentning i pakkeshop og kun i Danmark) Det vil sige, at du kun betaler for varens pålydende. Ekstra omkostninger forekommer derfor ikke. Bestillinger behandles som hovedregel inden for 1-3 hverdage. Under ferie og ved højtider kan leveringstiden være længere. I tilfælde af forsinket levering, bedes du kontakte os på info@oestensperle.dk eller på tlf. +45 49 25 17 97. Du kan også spare forsendelsen og afhente din bestilling gratis i vores butik i Helsingør.
Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter. Forbehold for prisændringer, fejl og udsolgte varer.
Ordrebekræftelse
Når din bestilling er blevet registreret modtager du en ordrebekræftelse på den e-mail du har oplyst. Ordrebekræftelsen er elektronisk genereret, derfor kan det ske at en vare kan være udsolgt selv om du kan bestille den i internetbutikken. I dette tilfælde returnerer vi selvfølgelig dine penge på samme måde som du betalte. Når din bestilling er ekspederet får du igen besked pr. e-mail.
Det er en god idé at gemme ordrebekræftelsen og den følgeseddel du modtager sammen med varen i tilfælde af, at du vil returnere varen.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1. Har modtaget din vare.
2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse om dette.
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret F.eks. på parfumeolier, massageolier og lign. Tilsvarende sker, hvis du bryder plomberingen på lyd Cd’er eller DVD’er. Ved tekstiler skal produktet skal være i original stand og må ikke være brugt eller vasket. Alle mærker skal sidde på varen. Der gives ingen garanti for patchwork varer, da de er lavet af brugte tekstiler eller varer med sømme, broderi og palietter.
Retur varer
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Varens stand når du sender tilbage:
Du hæfter kun for eventuelle forringelser af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord; Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Emballagen på din vare skal være intakt.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at få hele købsbeløbet retur skal du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug, og der må heller IKKE klippes mærker af.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, som du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købesummen.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for levering (standardlevering), som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dette køb. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Returvarer skal sendes til: Østens Perle Stjernegade 3A, 3000 Helsingør.
Persondatapolitik
Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på oestensperle.dk, behandles af Østens Perle eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling – herunder e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet strengt fortroligt, og vil aldrig blive videregivet til tredjepart.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Dvs. vi videregiver kun oplysningerne til Pakkelabels, Post Nord og GLS i forbindelse med forsendelse af varerne.
Personoplysningerne registreres hos Østens Perle v/Bashir Gogolu og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på oestensperle.dk er Østens Perle v/Bashir Gogolu.
Som registreret hos Østens Perle, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@oestensperle.dk
Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
På www.oestensperle.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 11.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet browserdata
På www.oestensperle.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
Logstatistik
Google analytics bruges på www.oestensperle.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.
Facebook-pixlen er et analyseværktøj, som vi kan bruge til at måle effektiviteten af vores annoncering ved at forstå de handlinger, som folk udfører på vores website.
På www.oestensperle.dk anvendes google analytics med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
CVR: 26007897 etableret i 2001.