Vilkår

Handelsbetingelser ved køb på nettet

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål om, hvordan du handler på OestensPerle.dk

Generelle oplysninger:
Cvr nr. 26007895
Østens Perle
Stjernegade 3.
3000 Helsingør
Tlf.: +45-49251797
info@oestensperle.dk
Etableret i 2001.

Du skal være opmærksom på, at du skal have et gyldigt kreditkort for at handle i Østens Perle webshop.

Betaling

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron eller bankoverførsel Nordea Bank kontonr. 2255-4373210787. Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden. Når du betaler med kort, bliver pengene reserveret på din konto og ordren lægges på oestensperle.dk. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. I forbindelse med del leverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail. Fakturaen indeholder ikke følsomme oplysninger, det vil dog altid fremgå, at varerne er betalt med Dankort/kreditkort og af hvem.

Sikkerhed ved betaling af køb foretaget på oestensperle.dk

Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købs beløb ske i krypteret form via PBS-godkendt QuickPay-software. oestensperle.dk gemmer ikke dine oplysninger. PBS har certificeret oestensperle.dk til at anvende denne betalingsform, og det er derfor sikkert at betale med kreditkort.

Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling.

Personoplysninger

Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på oestensperle.dk, behandles af Østens Perle eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk ret. Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling – herunder e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet strengt fortroligt, og vil aldrig blive videregivet til tredjepart.

Forsendelse

Alle pakker sendes med GLS eller således at vi har mulighed for at spore dem, hvis der skulle opstå forsendelses problemer. Forsendelse sker så hurtigt som muligt når vi har registreret din indbetaling.

Fragtpris

Pakkepris i Danmark uden omdelingPakkepris i Danmark med omdeling
FraTilPrisFraTilPris
0 kg1 kg34 kr.0 kg1 kg53 kr.
1 kg5 kg37 kr.1 kg5 kg56 kr.
5 kg10 kg64 kr.5 kg10 kg65 kr.
10 kg15 kg59 kr.10 kg15 kg78 kr.
15 kg20 kg69 kr.15 kg20 kg88 kr.
Eu lande pakkeshop
0 kg1 kg 90 kr.
1 kg5 kg 120 kr.
5kg10 kg 149 kr.
10 kg15 kr 169 kr.

 

 

Fragten beregnes automatisk efter vægt.

Varerne sendes fragtfrit over kr. 500,-. (kun i Danmark) Det vil sige, at du kun betaler for varens pålydende. Ekstra omkostninger forekommer derfor ikke. Bestillinger behandles som hovedregel inden for 1-3 hverdage. Under ferie og ved højtider kan leveringstiden være længere. I tilfælde af forsinket levering, bedes du kontakte os på info@oestensperle.dk eller på tlf. +45 49 25 17 97. Du kan også spare forsendelsen og afhente din bestilling gratis i vores butik i Helsingør.

Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter. Forbehold for prisændringer, fejl og udsolgte varer.

Cookies 
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
På www.oestensperle.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 11.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet browserdata

Ordrebekræftelse

Når din bestilling er blevet registreret modtager du en ordrebekræftelse på den e-mail du har oplyst. Ordrebekræftelsen er elektronisk genereret, derfor kan det ske at en vare kan være udsolgt selv om du kan bestille den i internetbutikken. I dette tilfælde returnerer vi selvfølgelig dine penge på samme måde som du betalte. Når din bestilling er ekspederet får du igen besked pr. e-mail.

Det er en god idé at gemme ordrebekræftelsen og den følgeseddel du modtager sammen med varen i tilfælde af, at du vil returnere varen.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages fortrydelsesret når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1. Har modtaget din vare.
2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse om dette.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret F.eks. på parfumeolier, massageolier og lign. Tilsvarende sker, hvis du bryder plomberingen på lyd Cd’er eller DVD’er. Ved tekstiler skal produktet skal være i original stand og må ikke være brugt eller vasket. Alle mærker skal sidde på varen. Der gives ingen garanti for patchwork varer, da de er lavet af brugte tekstiler eller varer med sømme, broderi og palietter.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte
udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Varens stand når du sender tilbage:
Du hæfter kun for eventuelle forringelser af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord; Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at få hele købs beløbet retur skal du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug, og der må heller IKKE klippers mærker af.

Tilbagebetaling af købs beløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, som du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købesummen.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for levering (standardlevering), som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dette køb. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Retur varer skal sendes til: Østens Perle Stjernegade 3, 3000 Helsingør.

Vores CVR nr: 26007897 etableret i 2001.